Followers

Sunday, March 7, 2010

Family Day FM...da best!!!!!

Kalo korang perhatikan,blog aku ni
Mcm tempat menceritakan aktiviti2 aku
Hahahaaa...baru pas cerita pasal Sukan Muhibbah
Sekarang nak cerita pasal aktiviti yg happening giler!!!

Family day Financial Mathematics 2010
"KEMBARA DESTINASI-Intelek @ KD-Intelek"
Okeyh yer, tahun ni kami tahun 2 yang menganjurkan family day
Mmg dah rancang sejak sem-3 yer
Begitu bersemangatnyer kami yer
Okeyh akhirnya segala kekusutan berakhir dgn kejayaan

Walaupon kertas kerja begitu lmbt approve
Terima kasih kepada ayah Ulfah yg bnyk mencari bantuan dana untuk kami
RM6000 lebih beb duit kami
Juga pada AJK2 yg bnyk berusaha keras

Pada hari sebelum bertolak
Aku mengalami tekanan jiwa,
aku akan mengalami tekanan jiwa
Selepas kelas Maths...kenapa laaa aku ni "Pandai" sgt maths
Aku daaa fed-up....rasa cm give up
tapi Rasulullah benci an org mcm tu...so aku kuat smgt

Aku teringat permintaan aku nak kan Kamera En Dolphin biru
Marah sungguh rasa bila dia kata kameranya dah kasi kat org lain
Aku sgt marah dan sakit hati
Oleh kerana tekanan yg disimpan sejak semnggu
akhirnya aku telah meletop
Bercucuran air-mata sakit hati dan sedih telah keluar
Ohhhh...mengapakah??
Berjuta-juta post di FB menyatakan ttg perasaan marah aku

Okeyh....tutp cerita sal kamera....budush punya kamera

6 March 2010,Sabtu

Oh,aku bngun lmbt...ak wat cmner....packing barang punya lama
Aku asik termenung je depan beg
tak tau nak bawak baju aper....then nak kul 2 pg bru tido
Sama laa cam roomate aku si Maizan tu
Then bngun pukul 7 pg
Ohhh...alamak!!! kena kumpul kol 730pg
Punya lama tunggu, kul 8 lebeyh-lebeyh


Baru terkedek2 je Bas Usim dtg
Sebnyak 3 buah bas digunakan untuk
memuatkan semua pelajar2 tahun 1 sehingga tahun 4
Seat kosong digunakan untuk meletakkan brg2 mereka yer
Kami berhenti di Genting Sempah dan RNR Maran untuk Lunch....fuhhhh....kenyang


Smpai je kat Cherating,ramai yg excited
Aku je belom panas lg....huhu
Aslam kemudian bahagi nama untuk ahli rumah
Rumah aku nombor 3 bersama
(Kak Wayda,Kak Ojah Oj,Ojan,Syira n Nakemah)
Kak wayda n Kak Ojah oj mmg happening dan sporting...best!!
Aktiviti mmg sgt best laaaa waaaa ckp
Setiap group mesti memberi nama dan tema
berdasarkan "SUPERHERO"
Kumpulan aku adalah "ULTRAMAN"
yg lain adalah
(Spiderman,Cicakman,Sailor-Moon,Power Rangers,Ninja-turtle,Action Kame dan Mr.Muscle)
Tumpang tanya....Mr.Muscle tu Superhero ker????hahahahhaa

Then,setiap ahli kumpulan mesti membuat tagline kumpulan masing2
Mmg happening giler laaa......Junior Senior sumer sporting abes laaa
Makanan mmg best
Opps!!!...sori...lupa nak ckp
Kami menginap di Sanctuary Resort
Tempat dan hotel yg bercirikan Apartment mewah ni mmg best laaa
Kitorg kan bnyk duit...huhu..(Ayat ulangan)
Actuallay senior2 ramai teruja sbb kitorg wat kat tempat yg agak grand laaa
Hotel kan....huhu

Petang ada sukaneka,simpel..tp sgt menarik dan mmg laut tu kami yg punya
Semua pakat terjun laut pastu,bergambar punya laaa sakan
Then,kena buat istana Pasir
Hoho...penilai sape lagi kalo bukan
En Razak terchenta laaaa....Abah kami ni sgt sporting
Yg paling geli hati tngok abah razak kami mandi kat laut
Punya seksi beb,baju hilang tah ke mana
hahhahahahaha.........

Mcm2 rupa istana pasir kitorg
Tp rupa lebih kurang sama jerk
mana taknya,alatan diorg kasi polisterin n cawan kertas je
So,mestilah lebih kurang sama kan
Hahahaaa...
Okeyh lupa nak cerita
Ahli2 kumpulan aku,kumpulan ULTRAMAN
(Aku,Kak Ojah,Wajdi,Kak Wani,Ain,Hajar,Kak Aimi,Kak Nisah)
Sumenya best....hehehehehe
bnyk jugak gmbr dgn diorg

Okeyh,Abg wan mmg sgt dengki ngn aku yer
sama cm Abg Naza yg comel itu
Dengan selamba menyimbah air laut yg masin
smpai aku kuyup....melekat2 baju aku...cis
Aku x sabar nak tngok gmbr yg guna DSLR Abg Sal
Cantik dia amik....pemandangan laut guna kamera mahal kan
(P/s:Abg Iwan dan Abg Naza mmg sengal dan happening arrr) Best!!

Then pada sebelah malam,kami mendengar sedikit pengalaman
Tajuk talk oleh En Razak ialah
"CAbaran menempuh alam pekerjaan"
Then,KAk Wayda,KAk Aiman n Kak Aimi
Menceritakan pengalaman mereka praktikal di Malaysia Airline and Mas Kargo
Ohh,sgt teruja mendengar pengalaman mereka
Aku pon nak mintak kat sana jugaklaaa nanti erk
huhuuhuuhuhu
Kisah kak Aiman, dia sgt tension ketika x dpat balance kan account
Short RM50 000 beb!!! bukan siket2

After that adalah Camp-fire..
Adik2 didera untuk membuat persembahan
Walaupon aku x berapa paham dgn persembahan diorg
Pi aku still support arr adik2 junior aku
HAhaaaa..then Abg Zaini mengambil tempat
Slot "Buru Hantu"
Ceh,punya laa seram cerita hantu dia
yg x tahanya,time Abg Zaini bercerita
Ayat terakhir dia adalah
"Haaaaaa.....yg ni x tido lagi"
Tiba2 aku rasa seram sejuk dan pegang tangan Mai
Aku dgn Mai tibe2 menjerit kuat
%^$%$%$%ARRRRRRRRRRRRRggghhhhh!!!!!#%#$%#%$
sbbnya aku terpegang tngn Mai time dia ngah berdebar-debar
HAhahahahahha...
Semua org pandang...wat malu jer..
Hissshh...aku benci betol cerita hantu yg suka kira2 time org ngah tido
Actually Mai ni bukanlaa penakut mana
aku ingat lg time tngok cerita "Haunted University"
Aku ngn Pura,asyik terjerit2 terpeluk2 je time hantu keluar
Tapi dia selamba jer xde perasaan
Dia kata dia takot hantu yg main kira2 je...hahhahaha

Malam tu kami lepak2 je tepi pantai,angin sepoi2 bahasa
Nyaman sungguh perasaan itu
Hilang segala masalah...kan best kalo selalu dpt pengalaman cmni
Then ada Bbq,amat elok yer makan tngah malam
Kat sini aku x sempat nak rasa lapar je
Mana x nya...makan je straight..ape laaaa..sape soh sediakan makanan
hahhhaaa
Aku akan mengembung x lama lg ok...

Malam tu kami capek bangat
tido laaa pe lg
7 march 2010,Ahad

Okeyh pagi,bngun lewat lg
Terus amik wudhu,and urus diri
Tak mandi pon...peace!!!
Terus gi Pantai,wat senam aerobik
Acara seterusnya adalah khidmat komuniti
Kena membersihkan pantai dr smpah sarap
Bagus kan kitorang..huhu
huhuhu...

selepas mkn....kami bermain Explorace
Kumpulan aku mula2nya mau cool saje,ttp tibe semangat bermain dtg
Lantak laaa...kena baca Sifir 13 Gaya Siti Sifir,Ada yg kena baca sifir Nyot-nyot
"satu darab nyot-nyot...nyot-nyot,dua darab nyot-nyot...nyot-nyot,nyot-nyot....."
aku dpt no 4 jer...
tersangkut kat cabaran check point aslam
Soklan senang jerr....cuma x dapat jawab sbb lupa
hehhehehe....then kena denda nyanyi lagu
Faizal Tahir "Gemuruh"
Kuat2...pe daaaa......

Then,kami semua terjun kolam renang dan
Main volleyball air..huhuhu
Aku sgt teruja untuk berenang
Dah lama daa aku x berenang kat swimming pool umah mak cik
hehehehehe...
Aku mengajar sahabat2 aku yg kesemuanya x reti berenang
Gaya kuak-lentang,gaya ikan pari menyelam...
mcm2...diorg nak sgt belajar kan
Huhu..ada yg progresss...syabas bette
Aku berlakon sebagai ikan jerung dan berenang2 mengejar mangsa
(berenang smbil tangan membuat sirip ikan jaws)

Acara terakhir penyampaian hadiah..
Kumpulan KAmi adalah kumpulan "Yg paling Kentang"
mende tah..aku pon tak paham
Kami bertolak balik lepas itu
Dalam bas...mmg happening...plus2 ada abg 2 org tu
keje wat lawak jer...pecah perot aku ngn diorg tu
Di dalam perjalanan aku ngn Mai menyanyi jer....dah laaa sumer lagu jiwang2
Pastu bila daaa bosan nyanyi aku baca buku "La Tahzan"
Hohoho


Dalam Bas,Abg NAza membuat jahat mengambil gmbr kami tido...cis!!
Huuuu...kesimpulannya...Family day kali ke 3 ni mmg sgt best
Tahun lepas di Dusun Eko Resort,Bentong,Pahang
Hehe...tahun depan kat mana laa pulak erk
Hoho...Alhamdulillah hubungan kami junior2 ngn senior2 bertambah rapat
Sayang semua...

No comments: