Followers

Sunday, June 19, 2011

Surprise untuk atuk!! (18 Jun 2011)

Korang still ada atok dan nenek x?
kalau masih ada, sayangi lah diorg ni betul2
bukan apa once they left you one day..kita akan rasa rindu sgt2 kan???
mcm aku rindukan wan aku...dah lebih 3 bulan dia pergi meninggalkan kami..
kdg2 teringat sgt2....syg wan

Untuk entry kali ini
berkisar tentang tajuk "Surprise untuk Atuk"
my atuk is actually atuk perempuan..and atuk lelaki we call Tokki

Rancangan ini bermula dari my Uncle, Pak Cu
He's the youngest..hehe
Dia merancang untuk mengumpulkan semua adik beradik
bagi membuat kejutan untuk atuk
dan lokasi yg paling strategik x lain x bukan ialah rumah aku laa...hehe

why????

sebab my house mmg sebelah jer ngn rumah atuk,atuk leh golek2 je smpai dah
hahaa...
This is my house!!! hehe..sape yg nak meminang tu sila ingat rupa rumah ni okay!!!!
Ni rumah atok..hehe..tu tokki..yg pakai tudung tu atok..yg mcm singa paddlepop tu adik Hasya..haha

Rancangan telah dipersetujui oleh semua pihak
So, hari semalam 18 Jun 2011 adalah hari kejadian


Pagi2 lagi aku dah bangun..kul 5..huhu..aku sahur..
adehhh...hari Sabtu pon nak puasa gak ker???
ikutkan hati mmg cmtu la kan..
lgpun serius kitaran biologi aku berubah sgt2 kalau kat rumah
adehhh......rutin harianku bermula seawal 5.00 pgi
mandi,solat,baca alquran dan memasak sarapan
(ada gaya persis suri rumah x???) haha

hmmm...rumah semua clear tepat 900 pg..
tu untung bngun awal..keje cepat siap
bermula laa acara nak siap2 kan lunch sbb nak masak awal
hari ni kan majlis SURPRISE tu berlaku...so..
kena laa siap2 nak masak menu untuk jamuan lak kan...hehe

okay..lupa nak kasi tahu
setiap keluarga wajib bawak juadah sendiri..hehe
rumah kitorg masak laksa lemak.....perggghhhh kecur air liur beb!!!
hahhaahaha...

ha....ni laa juadah yg tersedia..bnyk kan...mak ada 7 beradik..so bnyk laa makanan..hehee

Kerana terlalu pandai menyimpan rahsia
mmg atuk aku x dpt menghidu langsung aktiviti kami
dgn abah yg semangat potong rumput persis seorg pemotong rumput berjaya
tp atuk still x dpt kesan jugak..hehe

untuk melicinkan perjalanan..
kami terpaksa membohong adik Hasya dgn mengatakan nak smbut Birthday Pakcu
hahaha

sebab???

takot beliau terlepas lak..
adik tu selalu melawat atuk..ti kang mulut dia tu bukan leh kontrol
tak pasai2 kang terbocor rahsia

waktu maghrib acara bermula dgn SOLAT maghrib berjemaah




diimamkan oleh Tokki sendiri
tokki mmg imam disini..pergi lah bandar jengka
tnya lah siapan Pak Ngah Othman
semua kenal..hehee
yg tak knl tu sure tak gi surau..haha




selepas tu sedikit bacaan tahlil dan yasin
dan selepas solat isya' acara memotong kek bermula


atuk dan tokki dan sebijik sorang kek
hehe....atuk terharu sbb first time smbut birthday
dpt hadiah pulak tu..Bestnyer!!!!
hehehee...nway..sonok kan....

Bila berkumpul ramai2 cmni
best sgt2
nak2 bila ade ramai baby2 comel kat umah ni
aku layan diorg je pon x perrr...hehee
budak2 baby suka kat aku..hehee
sayang diorg..






Nway 
Selamat Ulangtahun Atuk yg ke 70 dan Selamat Ulangtahun Tokki
yg ke 76

wowww...hehe....panjang umur kan..
aku sentiasa doakan agar kedua org tua yg aku syg ni panjang umur
dan sihat...

tp kalau tngok atuk tokki diorg still nmpak muda
terutama tokki sbb tokki bekas askar..so dia still nampak kuat lagi
atul pon nampak x tua sgt...

huhu..aku x leh bayang kalau diorg dah xde
dah laa kitorg duduk sebelah menyebelah...x ke sedih kalau pandang
rumah sebelah tapi dah xde penghuni
sedih kan???

moga2..aku kawen nanti atuk n tokki still ada..sbb tu laa hajat dia..hehehe

Nota: x dilupa pada adik tersyg Naim yg dah lama x balik,rasa rindu
juga kezenku Hazirah ko pon sama aku rindu..hehe...n khairunnisa..lama x jumpa kan

Suasana meriah cam hari raya jer...beshhhh sgt2

Ayahngah, Abah dan Akram..hehe
Suasana meriah ketika acara potong kek



Atuk punya kek kaler hijau...sbb atok kuat Hijau..hehe...=p

Geramnyer laa tngok adik aisyah ni...rasa nak gigit2 jerrrr..

Haha..buruknyerrr rupa ku..hahaha..tuan rumah laa kan..x sempat melawo..ngeh2

I hope that this happy family will last forever


x sabar tunggu abg Fir kawen!!!

1 comment:

insan_marhaen said...

waaaaaa.... tak sempat nk wat ke wan ngn atuk cam ni..... :-(