Followers

Tuesday, May 21, 2013

Sambutan Hari Guru 16 Mei 2013

This is the first time kot aku menyambut HARI GURU



Bukan aku x pernah sambut atau dalam erti kata lain...."Eh, ko x pernah sekolah ke dulu2 weh????"

Hahaha


Tapi ini dalam konteks aku menyambutnya sebagai seorang Cekgu

Phewiit...Cekgu beb...hehheeee....anak2 murid aku kata aku mcm budak...mungkin muka aku ni

babyface kot...kikiki

heeeeeeee~

Tak sangka ini lah perasaannyerr....

Okay laaaa kan...aku ada cerita kan yang aku dah pindah sekolah.........

So....... 

officially 8 Mei adalah first day aku lapor diri di SMK Jengka 12

Macam2 kot perasaan neyh...ye laaa kan.....nak tempuh sekolah baru
jumpa cekgu baru....murid2 baru....suasana baru
dan yang lebih demn lagi adalah....................

Hari Guru 16 Mei okay!!!!!

so aku hanya seminggu kat sekolah tu then sambut Hari Guru

Weirdooooo...... (Krikkk.....krikkk)
Bunyik cengkerik sebagai latar belakang

Weird okay perasaan tu...sabar je laaa
ikotkan hati memang rasa nak sambut dengan kawan2 guru Jengka 10
dengan Kak Yani..Kak Sahedah...Kak Sal....

Aku suka kawan ngan diorang sebab diorang ni x mengata2 orang....



kitorang suka bergelak ketawa...tapi bukan sebab mengumpat dan gelakkan orang..tapi kitorang salu membayangkan dan berada dalam imiginasi sendiri...pastu buat lawak bodo...hahaha....tu laa dunia kami....x peduli hal orang...


Tapi apakan daya kan...aku ni kan guru kontrak je
Siapa laaa aku ni kan.......
even aku anak pengetua sekalipon...korang ingat aku leh wat sewenang-wenangnye ke

Memang x laaaa....aku ni jenis x suka campur hadukkan urusan peribadi ngn kerja
so nyerrr kat rumah..aku mmg x pernah sekali pon dok sibuk2 cerita hal sekolah kat abah
mmg x laaa kan....aku jenis professional..
mmg aku bukan jenis  mulut tempayan 

Pesan emak mmg x kan aku lupakan
biarlah aku jadi mcm emak.....dia x suka mengumpat...dia x suka cerita keburukan orang...
pendek kata....dia mmg x suka cerita tentang orang lain
Sedangkan arwah emak yang mcm tu pun ada orang sok sek sok sek kat dia
apetah lagi kalau kita ni jenis mulut x pandai jaga kan...

ehhh...apa yang aku merepek ni tah...dah melalut daaa dari tujuan asal

okay sambung okay....

So nyer pendek kata nak ceritanya
Sambutan Hari Guru best laaaaa

Pagi2 tu kan masa aku nak gerak....
naik kereta ni haaaaa...bukak radio..biasa pagi2 aku dengar Hot FM laaa kan
dan berkumandang lagu " Kami Guru Malaysia"


Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita 
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan 
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan 
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan


perghh....senyum sorang2 aku....
pergghhhhhh...lain macam kot rasa.....
serius semangat....sambil bawak kereta ni haaaaa
nyanyi sorang2 dah...hihihihi


Acara pertama dimulakan dengan

Bacaan Doa, Nyanyian Negaraku, Negeri Pahang dan Ikrar
Kemudian Nyanyian "Kami Guru Malaysia"

Seterusnya ucapan dan penyampaian cenderamata kepada semua guru....



Pastu naik bilik guru sebab nak tukar baju sukan lak
kakak2 meja aku rata2 semua dapat hadiah...sonok laaaa......

Aku??? 


hehe....mmg x laa kan
student pon x kenal aku lagi....x pe laaa kan...nak wat cmane


lepas tukar baju semua....acara seterusnya adalah acara Sukaneka
Memang enjoy laaa kan...
Urusetia Hari Guru ini dikendalikan oleh para pengawas....
aku diletakkan dalam kumpulan 3










Yang paling syokkk..masa main Boling Kelapa...aisehhh...
aku hampir strike....kikiki......18 aku tumbangkan...chewaahhh
ni semua sebab salu main boling dulu laaa ni...hehehhee

Abis je sukaneka...ada acara terbuka...
Mengayam ketupat, Mengupas kentang, Kerusi berirama..dan macam2 lagi
























Akhir sekali ialah persembahan
terlalu banyak persembahan...yang paling banyak sekali


Sajak...menyanyi...lakonan...
fuhhhh....


Yang paling x leh bla nyerr kamera aku habis bateri....adehhhh........

Semasa penyampaian hadiah....kumpulan 3 dinobatkan sebagai juara...hooray!!!!


dapat laa hadiah ni...set2 tupperware ni haaaaaa



Guru diakhiri dengan Jamuan Kelab Guru dan juga disamping itu
jamuan tu diadakan sekali bagi meraikan perpisahan Staff yang bakal berpindah


Tapi kan aku masih lagi teringat2 rasa kek yang aku makan tu....sedap kot Isteri Cikgu Subri buat
x sabar nak pergi buat kek lagi sabtu ni...insyaallah




Okay..tu je nak cerita tentang hari guru
yang pasti....Hari Guru ni mmg selayak-layaknya disambut
dan guru ni mmg selayak-layaknya diraikan
terlalu besar pengorbanan guru

"Terima kasih Cikgu2...Cikgu SKJP2, Cikgu2 TAHAP, Cikgu SBPI PEKAN.....lecture2...jasamu sangat ku kenang..kalau bukan kerana guru tak mungkin aku berada di tahap sekarang...kalau dulu kalian menjadikan aku pelajar cemerlang..kini tugas aku pula...moga2 ada rezeki di kemudian hari...Aminnn....."













Okay dah!!! Bye!!

No comments: