Followers

Monday, June 29, 2009

Orientasi Budak Baru

Hari ni adalah hari yang memenatkan tapi agak gembira jugakla...hehe..nak tau sbb pe??Hari ni aku join minggu orientasi pelajar baru kat USIM..hehePukul 8 pg dah kena pegi dah.sebaik abah kol pg td,kalu x,sure aku x bngun lg..hehe..time kasih abah..huhu..dah siap mandi,pakai baju.Aku sorang je kot yang pakai baju selain baju FST.Bukan pe,semalam time packing barang..mak aku termasukkan sekali dalam beg..nasib2..sebaik la Erda kata boleh pakai..kalu x..naye aku.

Sampai kat bngunan FST,aku tengok ramai dah dak2 baru ni berkumpul..Huhuhu..aku wat cm konon2 segan la..wat2 sibuk..nak cover segan.aku x de keje tuk pendaftaran ni,keje aku hari ni nak tau pe??ti aku gtau.Huhu..bila makmal komputer dah ready kat atas,kitorang suwoh adik2 ni beratur ikot kos.Pastu diorang daftar subjek n amik nombor ewadi.Hhuhuhu..kejadah ape ewadi itu sebenarnya.Bak kata En Razak,pensyarah Microeconomics aku, "what animal is that?" haha..Ewadi adalah satu sistem yang direka khas untuk semua pelajar USIM.Kena ada password masing2..sulit tu..Huhu.kat Ewadi,kita boleh cek result exam,tengok penyata yuran yg agak bengong itu, Profile pelajar dsb.Huhuhu..lepas je diorng mendaftarkan diri,kitorg bwk sumernyer g dewan..huhuuhu..

Disini la bermulanya tugas aku..huhu..aku jadi MC ari ni. Mula2 aku rileks je,pastu bila sume lecturer FST masuk termasuk la DEAN,aku jd cuak x tentu pasal.Dengan gagapnye,haishh,pe la damn tol.HOHO...aku kan selsema@x berapa nak stabil.Jd ia mengakibatkan suara aku menjadi sengau.So,sume org ingat aku salah sebut nama DEAN..aku x sebut la SUKAIRI..aku ckp SUKAIMI..tp sumer org dengar SUKAIRI..sbb aku rasa suara aku jd pelik lepas selsema..semakin merdu..sehingga sebutan R dan M x dpt dibezakan..hahaha..

Pastu,aku berasa teramat lega seperti lepas berjihad..yeke?? mengarut ape nih..huhu..lepas tu adalah program bersama ketua Fakulti..Huhu...sesi suai kenal je la..En Razak pon ade sekali..suka tol En Razak,suka wat lawak spontan..jelakar lak tu. Kitorang yg FC ini amat x senonoh kerana bercakap2 semasa lecturer memberikan ucapan..hehe..sbb bosan bin boring.Aku borak2 ngn Abg Zaini,best jugak la berborak dgn beliau..haha,selepas itu dia pulak yg merepek2 kat depan pas lecturer ckp..Abg Zaini mmg cmtu,dia sgt suka bercakap.huhuhu..

Pas tu,makan tengahari dan kami berpicnic di laluan yg amat terbuka sehingga org lalu lalang berasa kasihan melihat kami makan di kaki lima.hahaha..selepas zohor,acara senior dan junior...huhu..aku group ngn Dean dan Hashimah..agak best la main game..ada 2 je laki 10 pompuan..Tahun ni FM sedikit.ade 4 org laki and 18 gurl..huhu...22 jumlahnyer..secara purata,kaum adam telah bertamabh dr dua kepada 4.satu prestasi yang membanggakan..hehe..Kitorang maen game..Awk tanya saya tanya dan pembelot.Diorang sume agak hepi laa...dean la paling kuat gelak...aiii budak tu...suka sgt gelak..Pastu abeslah program tok ari ni...Pastu ade postmoterm..haha..aku kena la kondem sbb jd mc kelam kabut...aku ne reti jd mc english..dah la text wat sendiri..huhu..

Balik Jati,Izuan hantar naik Estima dia...huhu.kaya betol dia...lepas 15 minit dia dtg balik..Aku,Farah n Fau berusah mengangkat barang.dan meletakkan di rumah Farah..hehe..penat jugakl...dlm kete Izuan aku melelapkan mata dgn hebatnya..Pastu smpai Titiwangsa..Naik bas kul 630..huhuhu,berborak ngn Farah sampai penat..Waktu kat kwsn berbukit telinga aku meletop-letop..haha..akhirnya samapi la dirumah pada pukul 900mlm...huhu..

Pengajaran:

1.Aku dpat ramai kwn baru ari ni.sumer best cam dah lama kenal.
2.Aku baru la kenal syed,dia agak cool,lawak x hambar sgt.sweet n agak gatal ngn junior
3. Izuan rupanya pandai mengayat pompuan.Aksi2 geli2 nye telah aku tonton disepanjang perjalanan pulang.
4.Kalau nak jadi MC prepare laaa...jgn wat last minit..kan daa kantoi.
5.Bergembira bersama junior,jgn buli lak...hehe..best pe buli.
6.Dean adalah org yg perasan dia kasar,tp x sebenarnya...haha..sebaliknya adalah.Suka gelak kuat2
7.Fara adalah single tp x available
8.Kenal pasti pemandu bas.Jgn panggil Pak Cik pada pemandu bas sblom melihat muka dan purata umur mereka.
9.Makan ubat kalau pening...huhuhu
10.Syahir dah baik dr H1N1.

3 comments:

farah azmi said...

wakakaka..gile cool ayat ko..byk mnde ahh ko blaja rini..gud2..:P

IzWaN RaiF said...

Jumpa pn blog ko

Anonymous said...

haha.sy yg mbc turut dpt byk pengajaran.bgosh2!zniey do visit my blog..^^