Followers

Thursday, August 23, 2012

Permulaan hidup yang baru

Perggghhh..dah berkepuk-kepuk dah blog aku
adehhhhh.....punya laaa lama..last post 4 April
skrg dah 24 Ogos,....ish ish ish....

Bukan x nak update.....dalam masa 4 bulan ni ada bnyk cerita tp aku rasa semua tu sgt peribadi
so aku lak malas nak stori mori
aku pon dah jarang tulis blog skrg
x macam dulu...semangat gilerrr menulis...so malam ni kira aku nak bukak buku baru semula
aku nak mula menulis memandangkan rumah sewa aku ada UNIFI

dan ianya amat laju!!! OMG (Versi budak gedik yg dpt Mc 5 hari tu...kikikiki)
Currently status aku adalah seorang Global Operation Officer
dekat Scope International standard Chartered
Fine!!! aku x smpat nak mengganggur
sesungguhnya Allah tahu yg aku akan menjadi bola kalau duduk rumah sgt lama
jadi sbb rezeki cepat aku dpt keje
mungkin ini petanda kawen awal kot!! hahaha (annoying okay)

aku rasa jalan yg aku lalui mudah bila aku berbuat baik dgn ibu aku
ye....x dinafikan aku ni bukan lah anak yang baik sgt
bnyk je menyakiti hati emak dan abah...terutama mak...
tapi aku tak pernah lupa tanggungjawab sebagai seorang anak
Masa mak sakit kanser...aku sentiasa nak ada disamping mak
jaga mak....basuh kencing berak mak....teman mak kat hospital
semua aku buat....Ini lah yg aku mampu bagi stakat ni
Kasihan mak....

Berkat doa dan kesabaran.....aku lihat mak aku semakin pulih skrg
aku berdoa sgt2 yg mak akan sihat sepenuhnya...boleh bekerja
masa raya hari tu...tngok mak senyum....aku rasa bahagia tngok mak daaa sihat
Berkat doa mak agaknya...aku mcm senang je hidup skrg
duit x pernah putus.....rezeki Allah
sejak aku bergiat dalam Etiqa...aku ada side income yg agak banyak
dan insyaallah....dengan rezeki yg Allah bagi ni aku nak kongsi dgn family aku

hmmm....

perjalanan sebagai seorang Junior GOO di Scope....
mula2 aku agak stress masa minggu pertama...tiap2 kali balik bilik je aku meroyan
marah2 kat diri sendiri...aku kecewa sbb aku rasa mcm hidup ni dah mula sukar buat diri aku
Aku seolah-olah x dapat nak adaptasi diri aku dgn keadaan sekeliling
kwn2 rumah pon takot nak tegur aku
mana taknya...aku mogok lapar x nak bukak puasa dan hanya makan biskut...lepas tu aku tidor
aku bengang sbb aku x berjaya carik bazar ramadhan yg terdekat..
mungkin aku x familiar dgn jalan kat situ lagi
dgn jem yang aku kena lalui hari2 membuatkan aku kusut

tapi Alhamduliillah...nak dekat sebulan ni aku rasa dah makin okay sikit
aku jadi seronok pualk kerja
dapat rakan2 kerja yang sangat best
mula2 aku agak kecewa sebab dapat Senior GOO yg x hensem dan macam gatal
tapi bila kenal..aku rasa dia ni mcm abang yg baik
dan jenis gila2....bukan gatal...macam sangkaan pertama aku
and yes...he call me "adik"...n semua org kat situ panggil aku adik
Abang Fakhrul mmg ajar aku bnyk perkara...aku sgt berterima kasih pada dia
because dia sgt sporting

Kwn dia Abg Sopi...emmm ni lagi sorang bujang terlajak...gatal dan gila2
dia ni jenis selamba...tp aku rasa diorg ni laa yg buat ofis aku jadi happening
Pekerja kat sini mmg ramai...mencecah 4k...
ramai x ramai kan....huhu....

tapi dlm ofis aku...dlm 100 lebih laaa
ramai kan.....


nway...aku mmg kena buli skrg...
jahat gila mereka....
memperkotak katikkan aku...damn.....hahahhaa


k lah sok smbung.....kena tido awal...hehhehe

No comments: