Followers

Friday, January 6, 2012

Keputusan yang berat

Sejak dua menjak ni kepala otak aku tak pernah kosong
berselirat fikiran....hmmm....kami sekeluarga sedang diuji skrg
dan aku terima dgn redha
Hari rabu mak masuk wad..selama 2 hari...aku yg jadi peneman setia
sbb mak x boleh bnyk bergerak...aku yg serve mak.....bawak mak pergi bilik air
semua aku...hmmmm...
cuma satu je aku seronok...sbb aku ada peluang berdua-duaan dgn mak
semua benda aku cerita...mak pon sama...
malam tu aku tidur kat bawah...sbb x kan nak tidur kat kerusi kan
so...abah beli kat aku tilam nipis...aku tidur atas mende tu laaa
Satu je...aku harp sgt2....padamu Ya Allah....berikanlah kesihatan pada mak...

Aku cerita kat mak...ttg dia...Mak kata...kalau serius..."suruh dia datang jumpa mak n abah"
dia mmg sgt serius..asyik bertanya bila bila dia boleh jumpa
tp aku x bagi....aku xde perasaan kat dia....
aku just....selesa bila dgn dia....
aku admit...dia laki yg sgt baik....dia x mcm laki2 yg pernah aku kawan dulu
Ya sangat lain.....aku tau mungkin terlalu awal untuk aku judge dia
tp....dia mengingtkan aku pada seorang kawan baikku di USIM
dia baik mcm kawan aku tu.....
Aku x tau nape aku x leh terima dia...

masa dulu....setiap hari aku bercakap soal cinta...soal kawen dgn kawan2
bila Allah datangkan..aku pulak menolak
dalam masa yg sama....ada 2 org lagi lelaki yg hadir dlm hidup aku
aku tak tau kenapa...bila dtg..seolah2 dtg selambak...membuatkan aku sukar memilih
tp among them.....dia yg aku cerita kan ni jauh lebih baik

aku tahu...kalau dia jadi suami aku...dia akan jadi suami yg sgt baik
aku yakin....dia x sama mcm laki2 yg pernah aku kenal...
dia sanggup tunggu waktu isya...sedangkan isya lambat lagi dan lambat jumpa aku sbb
nak tunggu isya dulu...mula2 dulu aku agak bengang sbb lmbt....tp skrg aku galakkan dia
aku mmg laa x pandang soal harta....aku x kisah...sbb mcm2 mana pon satu hari nanti aku ttp akan
mengejar impian menjadi jutawan jugak..huhu...so aku x kisah pon harta dia
sbb aku mmg x minat dgn harta lelaki...i mean..aku ni spesies yg jarang mengabiskan harta laki
laki habiskan harta aku...tepat...huhu
kalau nak ikotkan..dia dah ada kerja stabil...gaji pon standard org makan gaji....
tp sbb private,,so bnyk sket...kereta pon besar...
n yg paling aku kagum...dia pandai menyimpan duit....duit dia banyak.....
Dia cakap..kalau nak meminang aku...dah cukup...
kalau untuk kawen....dia nak work hard sbb kawen pakai banyak duit
dia x nak hutang...dr situ aku dah nampak pemikiran dia sgt matang
hmmm...tp tu laa...bukan soal baru kenal atau lama kenal..
tp cuma hati aku ni je yg dah tak berperasaan kat lelaki..aku mcm kayu je skrg
aku mcm susah nak terima laki....tp aku x nak jadi anak dara tua...x nak....
mak aku x kisah aku kawen awal...dia suka je...sama laa mcm atuk...

entah nape...dah berminggu aku biar je dia menanti jawapan...aku x tau..
aku dah tanya Allah...tp aku still x dpt jawapan lg...aku buntu...
aku sebenarnya...x nak dilukai dan melukai..aku x nak semua tu
cukup laa pengalaman aku dahulu dgn lelaki2 x matang semuanya....
sbb tu aku x nak ada hubungan yg intim lg....I mean..x nak dah mcm dahulu
aku sentiasa elak....kesian dia...
aku x nak meysal..aku x nak wat dosa..
bagi aku...lama kenal pon x menjamin apa2
sama jer...kalau daa jodoh kan

tu laaa.....bnyk benda aku fikir skrg ni
pape hal pon...yg utama aku abiskan 4 paper exam ni dulu
pastu aku nak tngok mak aku sihat dulu

pastu baru aku bincang semula

Allah tahu yg terbaik untuk kita...kalau dia bakal suami aku..aku redha..
biar dulu... x nak tergesa2..takut tersilap nanti...

k laaa....aku nak tido...sok ade event herbalife kat port dickson

aku nak pergi sbb dah bayar...dan aku nak teroka pengalaman dan ilmu org2 yg berjaya tu
sbb 2012.masa aku nak menuju ke arah situ pulak
aku nak support mak abah adik2..makan Herbalife
percaya laaa...Herbalife mmg bagus....kita akan rasa happy bila nmpk perubahan kesihatan kita
aku nak mak abah sihat...aku syg diorg sgt2....

Mcm mana pon aku kena pergi ke Japan jugak tahun ni
aku akan wat sehabis baik
ye..aku terima lamaran Etiqa..lepas ni aku bizi
sbb aku bakal berkerja...bukan intern daa
aku akan menjadi Financial Consultant di Etiqa Takaful
tetapi....Herbalife ttp bersama aku....aku mmg x leh tinggal
2012....siang aku akan ke pejabat...work hard...cari ramai kenalan dlm industry
then malam...aku akan work hard untuk herbalife
aku nak menjadi seorg yg bermanfaat...aku punya cita2..aku kena buat

so...aku bizi...xde masa kan nak bercinta...so....aku nak kawen 2014..
aku dah tulis dlm dream board aku...huhu.....aku x de masa nak fall in love lg...
so cmne? aku nak akwen awal

okay laaa...bye

1 comment:

insan_marhaen said...

Dulu m tam pun mcm tu, di datangi lebih drp seorang lelaki dalam satu masa...lagi tenat waktu tu atuk sentiasa berumahtanggakan hospital...dlm masa yg sama kena berulang alik ke hospital...tau tak nk buat keputusan macam mana... diri sendiri di kecewakan itu lebih baik drp menjadi manusia yg mengecewakn org lain, itulah yg difikirkan masa itu......mmg ada ketikanya rs buntu... Masa tu rasa mmg Allah benar2 sdg memberi ujian.. Tapi m tam mengadu pd DIA... Mohon petunjuk... Alhamdulillah Allah telah tunjukkn siapa yg terbaik untuk menjadi 'raja' di hati m itam...