Followers

Friday, September 18, 2009

~Perjalanan yg begitu panjang dan meloyakan mata~



Hoho...posting ari ni menceritakan tentang liku-liku perjalanan aku untuk balik kampung..
Aku skrg berada di rumah tercinta..




Aku x dtg ke kelas yer pada hari khamis kerana aku sgt malas
Attention...Sgt malas yer
Pemikiran aku terganggu dgn gambaran rumah dan keluarga sajer
(maknanyer dah x leh nak belaja)
Dah laa aku xsiap kerja..So,aku mengambil langkah bijak untuk x ke kelas shj
Lgpon aku adalah pelajar contoh yg jarang sesekali untuk ponteng kelas
hahaaha

Aku tidur dengan lamanyer,mmg sgt x patot dilakukan oleh seorng pelajar contoh sebenarnyer..tp aku sgt penat krn bermain Facebook..
(Mmg x senonoh punyer budak,bukan study)

Malam tu,kakak2 kpd roomate aku,Maizan dtg..mereka nak balik jugak naik bas chartar USIM...ni semua sebb tket balik kelantan daa abis

Tinggallah aku sorang2...

Sayukan..nasib baik la ade puraa,dia la teman aku..huhu..
Aku pon teros menidurkan diri..haha..

Aku pon bngun tido selepas itu...kemudian aku mnadi dan kemas2 barang
Lalu aku membuang sampah..takut umah aku berulat nanti..yela..aku kan seminggu balik..
Tpkan,dgn selambernyer aku mengheret sampah tu tanpa rasa bersalah pon
Sbb sampah2 itu amat berat yer kawan

Aku rasa mcm seorg penjenayah yg sedang mengheret mayat yg telah dibunuh oleh aku ke dlm tong sampah besar...Huahuahua(gelak penjahat)..

akibatnyer,plastik sampah itu bocor dan menampakkan isi perut sampah sarap itu...dgn penuh cool dan keyakinan.aku berjalan meninggalkan sampah yg terburai itu.

Lepas aku sain dlm buku,aku sgt skema yer...aku pon balik dgn puraa..
KTM n LRT x berapa ramai sgt ari ni,
Tp pemandangan x berapa indah sgt..sbb lelaki hensem x ramai.mat bangla ramai laa..

Dlm LRT..aku nampak mamat ni..kacukan agaknyer,mata aku x berkedip pandang mata dia..cantik siot..cantik giler mata dia
Rasa mcm nak tukar je mata ngn dia..
Bila puraa tegor,baru aku sedar,aku ngah tenung dia.patot cm perasaan je..huahua



Kami menunggu bas dgn penuh keikhlasan..kerana sifat aku yg begitu peramah
Mungkin pak cik itu tertawan,lalu memberikan kami naik bas lebeyh awal..
sepatotnyer 330..tp 300 kami daa jalan,.

Aku sungguh hepi,dlm bas aku cuma tido,puraa dgn bangga membuka laptop dan bermain facebook..





Bila sampai Temerloh,kami bersalaman,melaga pipi dan puraa tanpa segannye mencium pipiku dgn rakus...hhaa...bukan kenyataan..

Bila daa balik,aku dok sorang2
Aku sgt menyampah kpd pasangan kekasih yg dok depan kursi aku
Dr td daaa dok berkepit jerrr...
Yg lelaki tu aku tengok sgt gedik
Aksi mereka lebih meloyakan bila ramai org trun kat temerloh n bas hampir kosong



Ade ke patot diorng bercium-ciuman,bergesel-geselan,meraba-rabaan sambil ditonton oleh aku..

aku bengang giler,aku mane suka tngok mende2 cmtu..oiii x puasa ker..panas tol ati aku,untuk tidak melihat perkara sumbang itu..aku msg2 dgn hakim untuk mengelakkan dosa(baik x aku)...astagfirullahalazim...ya Allah ampunkanlah dosaku.aku x berniat nak tengok..aku cuber untuk tdo...tp x boleh

laki tu kan daa laa x ensem,pompuan tu pon sama..menyampah aku!!!!!!

time aku kecik2 dulu,skola menengah smpai skrg...asik aku nampak je org wat x senonoh depan aku..itu sumer bukan aku yg pinta...

Akhirnyer aku sampai kerumah..


4 comments:

Anonymous said...

haha.ade ke ko heret pastik smph tu.ko campak je dr tgkt ats.rmh ak amek inisatip pki plstik kecik2 j.pstu putar roda impian,spe malang,buang smph.wakaka.

wah dpt tgk wyg pree.patot korang tadarus kt blkg tu.br la setan terbkar.

inniakhofullah said...

uih....

siap amek gambar tuh org wat maksiat...hehe..

asaal ko tak amek depan2 je....

IzWaN RaiF said...

pengalaman yg mencabar... Tp ko kire beruntung tau dpt gak merasa nek KTM, LRT, bus, aku ni dh lma x merasa nekknderaan2 2 sume, hmmm.

Ezniey said...

Hakhak...

Myieda>>> sgt berat beg plastik tu..aku daa la puasa

Princess>> hoho... aku x sampai hati nak amik depan2

Izwan>> erk?? biasa je aku rasa naik sumer tu