Followers

Monday, December 6, 2010

Kenapa mesti mimpi??

Aku takot kadang2 dngan mimpi aku sendiri
Selalu sgt tepat bila aku sedang beremosi
mungkin aku terlalu memikirkannya sehingga aku bermimpi
tapi mimpi itu adalah rentetan dari apa yg aku fikirkan
dan yang aku takot kadang2 ia betol2 terjadi

bukan aku terlalu mempercayainya
tetapi mende ni adalah hakikat
Sekarang Pak Cik aku ada dirumahku
sedangkan aku termimpi akannya malam tadi
aku mimpi dia mendapat seorang anak perempuan
aku tengok Pak cik aku sayang sgt anak perempuannya itu

Okeyh...
Dan aku selalu bermimpi tentang orang yang sama
sering hadir dalam mimpiku
Sering mengusik ketenanganku
aku tau..jika mimpi itu suatu alamat
aku akan terbangun dr mimpi itu secara automatik
aku akan terduduk dan berpeluh2

Semasa aku di tingkatan 4
aku pernah bermimpi aku bersama2 rakan2 pengawas
mengadakan majlis untuk guru2 ku
dan yer...majlis itu sama seperti mimpiku
kerana apa yang aku lihat dalam mimpi aku
aku terus cadangkan kepada kawan2 ku

dan yer....
mmg sama...sebijik..majlis itu sgt lain dr yg lain

yer..aku seorang yang suka berfantasi
imaginasi aku kadang2 mengalahkan kanak2 kecil
aku selalu berangan dan berimiginasi
sehingga kadang2 imiginasi aku akan melangkaui batasan
aku pon tak pasti
tapi itu adalah diriku.....

Bayangkan laa mimpi aku...
Kalau korang dengar mesti korang nak lempang aku banyak kali
aku banyak kali mimpi tentang wira kanak2
-Ultramen-
kenapa aku mimpi ultramen lawan raksaksa??
kenapa?? korang ingat aku tengok ke??

mmg aku tngok laaa..tp time tu aku umur 10 tahun
takkan umur yg nak masuk 22 tahun ni tngok lagi
Korang pernah ke mimpi naik labah2 besar
macam cerita honey I shrunk the kids tu..
pernah ker???
aku pernah..tp nape mimpi tu time berlaku time umur aku 21 tahun
korang pernah ke mimpi pergi bulan???
lawan dgn makhluk asing??pernah
aku pernah!!
Dulu aku pernah mimpi jumpa pelakon Winter sonata

Pastu mmg betol2 aku jumpa diorang kat KOREA
walaupon just monumen jer
Korang pernah ker mimpi berlawan ngn raksaksa
Dia tembak rumah aku dngan pistol keluar laser
aku pernah!!! marah kan


mesti korang marah aku kan
aku pon marah diri aku
nape aku mimpi camtu
aku dah matured ok!!! bnyk bukti aku matured
Orang kata,kalau kita penat kita x mimpi
tapi dlam hidup aku,aku setiap hari mimpi
setiap hari aku ingat mimpi aku
aku kadang2 penat dgn otak aku

kadang2 aku tension sbb aku nak tidur yang lena
kalau aku ada masalah lagi laaa
setiap 3 jam aku tido,aku akan terjaga...
setiap kali tidur mimpikan benda yang sama

Paling bersejarah...
aku pernah jugak mimpi soalan SPM aku tahun 2006
itu nama nya ilham ke wei??
aku ni bukan laa gifted person
tapi salu mcm tu
Soalan SPM tu sebijik2 macam aku mimpi
tp aku x leh wat ape sbb aku x dpt recall semua mimpi aku

2 hari yg lepas
aku ada mimpikan seseorang
dalam mimpiku..dia still bersikap kejam pada aku
dalam mimpi tu dia merebut selimut aku
then dia pukul aku ngn selimut tu smbil tunjuk jari dia
dia warning aku....
aku x paham kenapa aku mimpi dia??kenapa???
sedih sgt ke hidup aku smpai aku terpaksa mimpi dia
perlu ke muka dia masuk dlm mimpi aku lagi
lelaki jahat!!!
kenapa tiba2 kertas yang pernah dia lempar kat aku dulu
terasa betul2 dilemparkan semula pada aku
kenapa?? tuhan nak bagi aku amaran ker??
apa maksudnya...


Selalu aku cerita kat Farah mimpi aku
mesti dia marah then dia tutup telinga

1 comment:

Firdaus Ariff said...

Hmm, banyak mimpi. Takde la pelik sangat mimpi jadi betul tu, pernah je...