Followers

Wednesday, December 29, 2010

sedikit kata sebelom berlabuhnya tirai 2010

Tahun 2010 semakin melabuhkan tirainya
lagi berapa hari lagi..

maka beberapa hari lagi laa aku akan menjadi
perempuan yg berumur 22 tahun

Aku dah beli "Diari" baru untuk tahun depan
hehe....start 1 jan 2011 je aku dah mula nak tulis
Setiap tahun aku mempunyai diari

Blog ni bukan diari..
Just cerita kehidupan siket2 je sbb
aku suka menulis....tp kalau diari kena pakai pen
penat....
dah laaa aku ni suka mengarang panjang2
so,diari tu aku simpan cerita2 penting je

Diari 2010 akan aku tutup mulai malam 31 dis
Bnyk kisah tersendiri dlm tahun 2010
Aku ingin belajar dari pengalaman lepas
dan aku ingin mulakan tahun 2011 dgn perkara yg lebih baik
dan kehidupan yang lebih baik
Bagi aku,mmg susah untuk kita tempuhi hidup ni
makin lama perjalanan hidup kita makin sukar
dan semua inilah yg mematangkan diri kita

Tahun 2010 adalah ahun yg aku bahagia
dan tahun 2010 juga ada kisah2 duka tersendiri
itulah rencah kehidupan kan
bagi aku kita tidak akan dapat yang terbaik
jika kita tidak berusaha untuk mendapatkan yg terbaik
kadang2 perkara yg kita rasa kan terbaik untuk kita sukar diperolehi
tp kit mesti ingat...
kita hendaklah menjadikan semua perkara
yg kita perolehi menjadi yg terbaik bg diri kita

aku x kisah laa apa yg aku lalui
sememangnya kalau kita hilang sesuatu yg baik
x semestinya kita x boleh menjalani kehidupan yg baik lepas tu kan
Allah tu maha penyayang...dia akan gantikan kita dgn
sesuatu yang lebih baik...
so..x salah kita sedih..tp jgn smpai kita lupa pada Allah kan
Hari ni aku gembira
sbb ada majlis doa selamat rumah Pak Itam...
jumpa sepupuku..hehehe
tapi ada sumtin yg buat aku gembira...entah....hehe

2011
aku akan buka lembaran baru
tidak mahu lari dari prinsip dan pengangan agama aku lg
maybe aku pernah tersilap kerana godaan hawa nafsu
aku berdoa agar aku menjadi manusia yg lebih baik
aku sentiasa berdoa agar semua insan yg aku sayangi
mendapat petunjuk dan keredhaan Allah
Mendapat kebahagian
Untuk hidup didunia
kurasakan kasih syg Abah dan Emak sgt tak ternilai
ada perubahan positif dlm diriku
Aku juga tidak akan mencalitkan perasaan benci
kpd sesiapa yg mengkhianatiku
kerana kita manusia tak sempurna
Kita tidak boleh menyalahkan orang lain kan..
Hidup ini x boleh diisi dgn kesedihan je tau
semuanya kena laaa berpada2..

yg penting....aku sgt yakin
bila hati sentiasa dekat dgn Allah kita x akan rasa sedih kan
Cinta itu indah
Jgn laa kita calitkan dgn perasaan kotor
Sesungguhnya aku ingin mencari cinta yg hakiki
Semoga 2011 akan membuka lembaran baru
untuk aku menjadi manusia yg lebih baik...

No comments: