Followers

Tuesday, December 14, 2010

Nombor 39 dalam kenangan

Korang mesti tertanya2
Apakah maksud entry aku kan??
Kan kan???

Ke x de perasaan nak curious langsung pon..hehhee
Sbnrnya tu adalah alamat rumah aku dulu

39 Permatang Shahbandar hanya tinggal kenangan....

Ni laa rumah aku dulu.....rumah ni rumah kembar...
tp aku dok conner lot..hehhe


Sebab apa???...sbb aku mmg totally dah pindah....
walaupon x jauh..tp still pindah jugak kan..hehehe

Di rumah ini laaaa.....
tempat aku dibesarkan...
tempat aku mengenal apakah erti kehidupan
Aku menetap disini sejak aku darjah 3
Kini aku kembali ketempat dimana keluarga aku bermula...hehe


Sebelum aku berpindah ke Permatang Shahbandar
Aku dan keluarga menetap di Rantau Perintis
Di Jalan Ulung ini....Rumah aku hanya 3 buah rumah
jaraknya dr umah atok
kan dulu aku pernah cerita
yg kalau mak abah aku pukul aku..mesti aku lari dari rumah
gi umah atok je....hehehe
Selepas tu aku berpindah ke kuaters guru SMK Jengka Pusat
Kemudian semasa aku darjah 3
kami berpindah ke Permatang Shahbandar..

Kat sini...aku bersekolah di SK Jengka Pusat 2
setiap hari aku kesekolah naik basikal
Kat sini jugakla aku berkenalan dgn Aleeya,Nabila Farhana,Atifa,Hafiz,dan Nasrullah
mereka ni laa kawan aku kecik2 dulu

tp kwn yg paling best ialah Aleeya
sbb smpai skrg aku melepak dgn beliau
seperti dulu2...tp cuma skrg dia yg dtg rumah aku
dgn motor dia..
aku kira cam syg sgt kat dia ni...(gunakan seluruh kekuatan)
hehehe...
Aku syg kawan2 aku ni...
x mo dah hilang org yg disayangi...sakit tau....


Permatang shahbandar ni mmg bnyk meninggalkan kenangan buat aku
Rasa sedih pulak tadi bila nak tinggalkan rumah tadi...hehhe
feeling lebeyh lak izni neyh..hehe
Tapi aku dah seronok duduk kat rumah baru ni..
nyaman..tenang je...suasana kampung..best...hehe
Mendamaikan jiwa ku yang tak keruan ni...ciss..hahhaa

dulu selang tiga buah rumah dr umah atok,skrg ni sebelah je
mmg lagi dekat laa...hahaha
selalu laa aku kacau atok aku tu..hehhee

Sebenarnya mak yang beli tanah tapakrumah ni dulu2
tp x bercadang nak buat rumah pon kt sini...
dulu mak nak duduk kat Temerloh,kat Sg.Gau
alaaa..yg dekat-dekat dgn Hospital Temerloh tu..
ye laa kan dah lama sgt duduk jengka...hehe
nak laa jugak koi merasa jadi org temerloh
tapi nak wat cmne kan
jodoh jengka ni kuat..hehehe
cmna pulak tibe2 nak duduk kat sini jugak
Tapak rumah ni dulu sbnrnya ada rumah...
dulu rumah tu terbakar sbb litar pintas
mmg rentung rumah tu..aku still ingat lagi
tp sebaik semuanya selamat..hoho

then,mak aku beli tanah tu lepas rumah rentung tu dah dirobohkan
Lepas mak abah balik haji baru laaa diorg lukis pelan rumah
nak wat rumah idaman sendiri...
mak selalu pesan pada aku
"Jgn bazir,jimat duit...."
berkat mak yg suka menyimpan dan x boros
duit mak sgt bnyk...sbb mak jugaklaa abah aku pon terikut2 sama
Mak mmg perancang kewangan yg baik

Mak kata apa2 pon yg penting utamakan yg utama dulu
kumpul duit pergi haji dulu,ibadah dulu
lepas tu baru laa nak fikir pasal dunia
Aku pon nanti nak buat macam mak

Rumah aku sekarang ni best...
x sunyi..sbb kiri kanan depan belakang mmg dikelilingi rumah
suasana aman je...damai je....
udara segar..hehehe
Tenang je....menenangkan perasaan duka lara aku..huhu
kalau dulu..depan rumah aku hutan belantara
segala jenis haiwan pernah keluar dr bushes tu..
Semua ada depan mata..hahaha

Burung kelengking pon ada
korang tau ke burung kelengking tu apa????

burung ni macam burung enggang
tp size dia kecik sket
selalu je dtg bertenggek dkt rumah aku

Korang mesti jeles kan x dpt tngok real2..hahahhaa

Tngok tu selamba badak dia je posing kat situ

lagi..Burung Murai..mcm2 burung ada..hehehe
Babi,anjing,ular,monyet,kera
semua tu mmg aku dah biasa tngok berkeliaran..hahhaa
sebab tu aku x pelik setakat zoo ni..hahahaa

kadang2 pagi2 time aku nak buang smpah mesti lepas tu
aku terus pecut masuk umah
tak berani wooooo
anjing spesis kaler hitam (yg mcm anjing polis tu)
wat perarakan perbarisan merdeka dpn umah..hahaha
kadang2 cik babi lalu lintas sondol2 tong sampah
ngeri betol tngok rupa beliau
lagi satu monyet...kalau jambu air rumah aku (bukan lelaki jambu ok!!)
tu dah masak rendang
mula laa dtg mencuri..kuam asam tol
rasa nak tembak je sekor sekor
menganggu ketenteraman jiwa aku je

skrg ni x de lagi..hehhehe
Malam2 pon aku berani..dulu jgn harap
dlm rumah sendiri pon kdg2 aku salu naik bulu roma
entah nape...tp serius kawasan permatang tu seram sket
mcm2 da org nampak
adik aku pon pernah kena kacau
huhuhuh...scary

korang nak tau tak..
dlm rumah aku dulu,ada satu sofa...
time aku tido kat satu sofa ni kan....
mesti mimpi hantu....haaaa...seram x??
bila aku bngun je kepala aku pening
last2 aku x berani dah tido kat situ
bukan apa..tension mimpi merepek2 dan sume seram2

Hehe...
pape pon nanti rumah tu nak disewakan daaa
abah sewa kan kat budak Uitm
kesian kat diorg sibuk cari rumah
ye laaa....diorg x dpt rumah
sorry yer Nadzrul Noraja...ko lambat..
Abah dah sewa kan kat budak perempuan kos Accounting
diorg cepat...
mmg untung ok yg dpt rumah aku

semua ada
Peti sejuk...
Katil...
Mesin Basuh...
almari..
meja makan..
Sofa...
TV pon ada..



Aku??? umah sewa aku ada ape???
Ada lantai marmar je..hahahhaha
Sampai hati tuan rumah aku kan...
x sedia pape pon
dah laaa byr mahal
tngok abah mak aku
sgt consider kat student
siap basuh,cat baru,pasang langsir
macam2 laaa..kan best kalau owner mcm mak abah

huuuuu...
No 39 ttp akan berada dihati selamanya
walaupon No 5 baru bertakhta di hati hehehee

Rumah Nombor 5 pulak..hehehe



Akhirnya kerja pembersihan habis...huhu...

Eleh...gaya je lebih si Akram ni

Padahal bakar sampah jer...
gaya je lebih.. macam tngah membakar arang batu kononnya


Adik pon..Abanglang wat sumer nak tiru...mcm2 hal

Bnyk barang2 nak dibuang neyh...letih ngangkut

Abah tngah fokus menyembur air

Pura2 rajin!!!



End...

1 comment:

Anonymous said...

Saya tgh cari rumah d bandar pusat. Ada tahu rumah yg nk d jual? Nak cr rumh yg murah2 je. Huhu

Puan Husna 019-2149591