Followers

Tuesday, February 8, 2011

Izni yang sangat bz mengalahkan menteri~

Ohhh..aku malas nyer nak menulis
cuma...aku dah menyepi lama giler...
x de masa langsung....penat...http://www.emocutez.com
sem ni mmg sgt buzy...
wat research lagi....assaignment x yah cakap lorrrr....
Sem ni...mmg penat sgt...
subjek2 pon sgt killer..

aku sedih laaaa....
belajar
Financial Engineering,financial mathematics...econometrik...n foreign exchange
cam blurr jer...aku rasa pening laaa...
alooorh..sem lepas aku dpt sikit lg nak dekan
sem ni...ada harapan x??http://www.emocutez.com

dah laaa susah..

untuk honor seminar..aku x pikir lagi tajuk apa
aku nak buat pasal " Dinar n dirham as an alternative for exchange trading" kot...
x pon...wat pasal kadar inflasi dlm negara dengan kenaikan harga minyak yg mendadak

secara teori..
kenaikan harga sesuatu barangan itu dipengaruhi
oleh Demand n Supply
permintaan terhadap minyak melambung tinggi menyebabkan
harga tinggi menaik dgn mendadak..
tetapi...ini hnya teori...hakikatnya
ada something yg tersembunyi....
sbb x pelik ke minyak asik naik je....kerap sgt

dah2...x mo ilmiah..
aku dah sesak nafas daaa memikirkan mende2 ni...risauhttp://www.emocutez.com

yang menjadikan aku mcm ni
sbb sem ni...aku handle program besar
"Financial Mathematics Seminar II" (Fimac'S II)
n...

i'm the Director of the program..

so what??http://www.emocutez.com

so......

sngat banyak urusan..
cuti hari tu..aku x senang duduk pon....
smpai malam menaip kertas..surat jemputan

actually...this program..involved speaker from industry
n participant dia.....dgn other student from other university
quite big enough laaaa
Aku sgt penat mencari speakerr....
maklumlah..pensyarah bantu sikit2 je...
kitorang handle semua...sbb ketua program nak sambung belajar kat oversea

dari satu company ke satu company turun naik..
chanselori dah jadi pusat persinggahan...
bangunan fakulti dah macam pejabat aku...huuuuuu~

it's kinda tired....x de komitmen lain daaa
then...i manage to get 3 speaker now...
semuanya orang hebat2 n bayaran yg kitorg bayar jugak bakal hebat laaa kan
actually aku tngah cari lagi seorg dari Bursa Malaysia dan MDEX
what the...... MDEX tu Malaysian Derivatives Exchange
jgn main2..hahahha
hope2 dapat seorg..
sbb kitorang nak 4 penceramah

huuuu~

mcm2 kerenah n perangai..kritikan dan kutukan yg perlu dihadapi
tp itu namanya adatlaa kan...
aku rasa mcm jadi seorg perempuan yg kental dan matang jer...http://www.emocutez.com
no hard feeling...

letih....23 februari 2011 ni program..lg 2 minggu beb...
sponsor pon x cukup lg..takut x???

takpe....doakan kami berjaya yer...

untuk slot terakhir....ada slot istimewa...tentang Professional Exam
actually untuk kami2 dibidang kewangan,accountancy,n actuarist ni..

kitorang ada professional exam...
exam kelayakan..untuk jadi professional figure
dan...aku berjaya cari seorg penceramah yg bagus..hehe

so...
conclusion nanti...
After aku graduate dlm Bsc Financial Mathematics ni...
aku nak amik professional exam yang susah neyh....(ko ingat senang ker???)
then aku nak jadi Accountant atau Financial Planner yg bertauliah,CA[M],yg mempunyai lesen CFP ini dari suruhanjaya sekuriti...

wowwww!!!!!

mampukah????

dulu aku bercita-cita nak jadi doktor...
tp terkandas....sebaik aku x pergi Universiti Mansoura dulu
sebaik aku ikot cakap mak walaupon memberontak...
kalau x...mesti aku tngah sesak2 skrg...
setiap yg berlaku ada hikmahnya kan......

akhirnya skrg...cita2 aku dah lain...yeayh!!http://www.emocutez.com
aku lagi suka sebenarnya....
dan sbb nya aku suka duit.....

oh yer...i'm a businesswoman skrg
sape2 yang berminat nak tngok product leh kol ok...
tata

nak cari duit untuk nikah tahun depan....cewah..hahah

dah2...nak tido...tata


No comments: