Followers

Saturday, December 26, 2009

Lari dari rumah*&^%$$#

Ok..aku mahu menulis...
sebelum tu bayangkan anda dlm suasana yg agak tenang..
Burung2 berkicauan,bunyi desiran ombak menghempas pantai yg kelihatan begitu jernih sekali
disimbahi sinaran suria..kelihatan pohon kelapa sedang melambai-lambai mesra menghidupkan suasana yg begitu asyik sekali...

Ok...dah bayangkan daa...baru ada feel nak baca azimat aku ni
baiklah...aku meraba2 disitu..di suatu tempat dibawah itu...lalu kujumpa sesuatu

Yeah...
Yeah...
What????!!!
Korang paham ke mende aku ckp ni??? pukul karang baru tau
Sedang aku asik meraba2 aku terjumpa diari dibawah katilku...
Tiba2 aku terjumpa balik Diari lama...
Syok pulak aku baca...kisah2 lama..
hahaaha...Ok laaa...alkisahh..
Aku mmg dilahirkan untuk menulis...untuk menggunakan tngn dgn sebaik-baikknya

Antara isi kandungan yg boleh dibocorkan disini adalah

Sejak aku berumur 4 tahun aku sudah mengenal huruf....umur 5 tahun pandai membaca dan seterusnya (ni pon aku catat)
Ok baik...Aku mula menulis diari sejak aku darjah 3..ok darjah 3 yer
Sbb masa tu aku sering merasakan diri ini x disayangi ibu bapa..ok fine
Nape aku rasa cmtu???
Sebabnyer aku ni anak sulong,pastu adik2 berderet-deret lak tu
So,as a small child..bila mak marah aku..and menangkan adik yg lain
Aku merasa amat sdihnyer..

hahaaaa...dulu aku sgt bencikan adik aku yg bernama NAIM
Aku sokmo kata dia anak manja!!!
Hari2 gadoh2 ....tumbok2..... pijak2.... tarik rambut...terajang2....
Woooo...best dowh...skrg mana dpt daaa...hahaa

Satu hari yg agak hening....
konon2 nak tunjuk caring jaga adik
Tp lain lak jadinya
Aku nak buaikan adik aku yg tngah tido dlm buaian
aku ngn Syafiq berebut2 dan bertolak-tolakkan...
^&^&^*Kaklong dulu!!!
*(*(&*^*Abangah nak dulu la..!!()&*(&(*!&(*!&*
tiba2......

booommmm!!!! gedebuk..

Alamak!!!http://www.emocutez.com
adik aku yg masih baby itu jatoh dan kena hempap buaian
Adik aku mmg mengambil peluang itu untuk membuat pengunguman besar-besaran

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
http://www.emocutez.com

Satu bandar Jengka boleh dengar
Aku angkat baby dan aku sgt cuak ketika melihat darah berlumuran dr mulut adik
Abengah,cm mana ni!!! adik idop lagi ke x??

tiba2 abah yg kebetulan baru balik kerja serentak dgn emak yg sedang menyiram bunga kat halaman rumah cepat2 naik atas rumah...
Nie!!!! Syafiq!!!
pe yg korng wat ni hah??

Bergugupan jantung aku,sampai jantong x berbunyi normal "Lub-dup"daa...tp berbunyi "Lup buduhp sapep suruhp"
Ape lagi..dengan pantas Abah mencapai kulit ular dipinggangnyer yg berjenama ape tah aku x ingat dan dengan itu...

Blishhhhh!!!....blishhhh!!!...

Makkkkkkkk!!!!
sakit Abah..sakit...
Kami lari dan menyorok dibelkang kusyen(abah hilang sabar)
Aku rasa belakang badan aku menyengat2 pedih...
Aku intai2 di balik kusyen sambil menangis teresak2
Aku sebenarnya lebih takut jadi ape2 kat adik je
Tanpa sedar jalur merah yg bertempel kat belakang badan ni
http://www.emocutez.com
Fuhhhh...
sebaik xde ape2...cuma...mulut adik bnyk luka
Seram.....
aku nangis je sepanjang hari
Petang tu aku masih lg kat belakang kusyen..menyorok..x berani kuar
Pastu aku ajak adik aku pergi bawah rumah
Time tu rumah aku bertangga
Tiang rumah tu panjang..
Aku ckp kat adik aku...
Abah x syg kita daaa
Angah..kak long nak lari dr rumah...

Angah nangis je tau..xde respon...
Aku pon masuk senyap2 rumah..
Kemas2 baju...then aku turun semula..
sorok2 takot kantoi
Then aku naik basikal dan lari dari rumah...
Malam tu aku daa x de
Aku daa lari dr rumah
http://www.emocutez.com
(Nota kaki: Jarak dr rumah ke tempat aku lari adalah selang 3 buah rumah sahaja)

Sgt jauh kan aku lari..haha
Akhirnya aku sampai ke tempat itu..
Aku duduk...dan ckp kat pemilik rumah tu
aku nak tidur situ tanpa memberitahu
Sbb aku mmg daa biasa sgt tidur kat situ

(Nota kaki:Tempat pelarian itu adalah rumah Tok aku)

hahahhahahahaha,menyayat hati kan..tu laa alkisah dlm diari aku..
bnyk lagi kisah2 yg menarik...



1 comment:

Anonymous said...

haha.ak pon pnh nk lari dr rmh.sbbnye milo hbs.ak nk mnum milo jgk! lalu ak pon mula la pack beg(dlm beg tu sme mainan).tp last2 ak tertido dpn tv sbb tlalu ngntok mnangis..rncngn lari dr rmh dtgguhkn.kui3