Followers

Thursday, December 24, 2009

Makhluk kenit~

Aku selalu kena bngun pagi kat rumah ni
Tu kdg2 aku aku x leh handle rasa mengantuk tuhttp://www.emocutez.com
Mana x nyer korg pon tau kan aku ni jenis tido lewat
Tp kena bngun pagi2...
Mak aku x kasi tido lepas subuh.mmg x baik pon aku tau
Tpkan sjak seminggu yg lepas mak abah g keje
Mmg aku bngun pagi..Masak2 sarapan,sidai kain,kemas rumah,keje2 bibik laa
senang citer kan...hehe

then.....

zzZzzz..
x mampu nak menahan mata

Sempat lg walaupon sejam
Kul satu mak dah balik
So,ade sejam lg...ti kena bngun cepat2
hehe...pastu dok dapur untuk masak lunch
Jahat x aku..pekerja yg curi2 tido sms bekerja

ermmm....
Sambung cerita balik
aku keluar dr bilik aku then aku nampak
ada seseorg kat depan pintu rumah
Kecik je org tu...
Aku pon pelik cmne dia leh masuk kawasan umah aku
ye laa kan pintu pagar dah berkunci
Abah aku mcm kena pukau jerk time tu..
Tiba2 org tu tembus dr pintu aku
terus dia pergi ke dapur aku
aku kejar ngn adik2 aku
Then....
Dia memberi amaran kepada kami

Jgn Dekat ngn aku!!!
nanti aku keluarkan benda yg ada dlm botol ni!!!
Aku nak duduk kat dapur ni!!

Sgt mengerikan mende yg ada dlm botol tu
Aku bawak adik2 aku lari dr dapur tu
Sampai kat ruang tamu abah dan mak sedang berbincang
Tiba2 ramai jiran2 aku dtg membantu
Rupa-rupanya berita ttg makhluk kenit ni dah tersebar
Ramai yg menolong kami mengemas brg2 penting

Kaum2 lelaki dtg dan cuba menangkap makhluk kenit itu
Tiba2 satu cahaya hijau seperti laser memancar keluar dr dinding rumah aku
Banyak!!
Sgt banyak!!...........
Kami berhati2 melangkah keluar dan tidak memijak cahaya laser hijau itu

Kami hanya menunggu dgn sabar..
Aku masih lg blurr%&^&%$^%
benda apekah sebenarnya itu??
Org pendek?? bukan..
http://www.emocutez.com
Mana ade ilmu tembus2 tu

Hantu??..Pon bukan

Akhirnya ada seorg bomoh hebat berjaya menghalau makhluk itu
dia keluar dr rumahku...
Melihatkan adikku ada ditepi kereta tiba2 dia menunjuk jari
kearah adikku Syafiq..
*Tiba2 adikku mengeras mcm ais*
Bomoh itu cepat2 mengubati adikku
tiba2 muncul 2 org lagi rakannya
Membawa lari makhluk kenit itu
Aku sungguh terkasima...

tiba2 adik bongsu ku dtg kepadaku
"Kak long,adik nak air milo boleh"
Aku sungguh cemas ketika itu lalu bertanya pd adik
"Adik tak ape2? dia daa kua kan"

Adik memandang aku pelik
???????
"Kak long cepatlaa adik nak air milo ni
Kaklong bg makan kat adik x bg air pon!!!"

aku cuba memandang sekeliling..
Ye aku mimpi..
Betol la aku mimpi


aku pon gi laa dapor dan buat air milo..
Ape daa...mimpi aku sokmo pelik2
Wat malu je tnya adik aku...hahaa.
http://www.emocutez.com

2 comments:

amr said...

boleh jadi penulis novel kanak-kanak izniey nie..hu2, good! keep it up! huhuhu

Ezniey said...

novel kanak2 je ke??? hehee,tenkiu AMR