Followers

Wednesday, December 2, 2009

Setiap hari yg ada mesti manfaatkannyer

Huhu..rutin harian aku adalah tidor pukul 1 pg slpas bermesejan
Tu pon kalau Hakim x soh aku x tido...aku x tido laaa'
Ye aaa...aku ni jenis yg x kisah sgt
Independent kan...hehe..
Time msg aku hanyalah pukul 1130 ke atas...hehe
1130 kebawah aku x mo kaco...kami wat hal sendirik
ye rrr,x perlu arr 24 jam kan...bukan ade mende nak ckp pon
Aku mls arrr jd seorang yg mengada2
Asik nak perhatian jer..hehe..
Sume orang ada kehidupan sendiri kan...lain la dah kawen...ehe gatai
So,kita mestilah menjadi seorang yg UNDERSTANDING!!!
Hidup musti cool,musti ceria
Xmo gadoh2..gadoh2 tampar je laju2
hahaaaaaaa....

Pe aku melalut nih...cuma aku nak cerita rutin harian aku jerk
Aku tido mmg lambat laaa...sbnrnya pompuan x bagos tido lewat2 ni
Ok2 ti aku cuba tido awal yer
Tp yg leteyh nyer aku bngun pagi..pukul 600-630 area aku bngun
Pas Solat mak aku x bg daaa tido...mmg tido pas Subuh x bgus
Atok aku pesan soh aku ngaji bnyk2
Aku pon ikot nasihat atok
Insyaallah nak khatam dlm masa 1 bulan ni...hehe

Pagi2 aku daa memulakan aktiviti harian aku
Perkara first aku wat pas aku bngun tido aku tngok cermin dulu
Hehe...giler serabai..tp kan pas bngun tido liang2 roma muka kita terbukak kan
aku sokmo belek2 muka aku
Pastu aku gi Bilik air,buat2 hal peribadi disitu
Then aku solat Subuh
Lebih Afdal kalau umat islam wat solat sunat sebelom subuh.
Ummul mukminin Siti Aishah Radiyallahu anhu berkata

“Nabi tidak pernah menjaga solat sunnat melebihi perhatian beliau terhadap dua rakaat sebelum subuh.” [Muttafaq ‘alaih]

Dulu aku agak liat la jugak nak bngun pagi2 ni....asik layan je mata...
hehe..tp dah makin dewasa ni kita mesti la lakukan perubahan kan...
brulah jd insan yang hasanah.perempuan yg sempurna
tu sebenarnya impian aku..
Kalau kat kampus mmg aku membuta lama giler arhh
Sbb rutin harian aku tido kul 3 4...mane x tido lmbt
Tp kalau aku tido awal..kul 4 pg aku akan terjaga then aku pon wat la ape yg patot
Mak aku amat cerewet sal tido2 ni...dia mmg x kasi aku tido bnyk siket
Sembap muka,nampak leborrr je muka..hahaha
mmg betul pon..so aku x wat daaa

hehe..pas aku semayang aku x terus mandi..aku amik batang penyapu dan mengemas rumah
Aku pelik laa umah aku selalu je ada je sampah...habuk
ntah dtg dr mana tah..
Tp mengemas adalah yg paling aku expert...hehe
Then aku masak sarapan..sbb mak abah aku gi keje
Adik kecik aku lak gi kelas TARANNUM ALQURAN
Rindu pulak aku nak belaja Tarannum Alquran
Dekat sekola dulu dpt jadi johan Hafazan Alquran jerk
Kalau tilawah masih amatur..ye laa..belaja x abis lg
Setakat TArannum Bayati,Tarannum Hijjaz,Tarannum Nahwan
Yg lain aku x ingat daaa...
Rasa rindu nak belaja Qiraatul Sab'ah(Bacaan tujuh cara drpd berlainan Imam)
Untung sgt aku dpt belaja
Bestnye mengalunkan ayat suci Alquran..huhu
Adik aku lg satu tugas dia tido..
Aishhh....

Bila semua daa pergi keje..aku pon bukak la FB,
Aku bukak TV..tp aku hanya membazirkan elektrik sahaja
Sbbnye aku saje je bukak sbb nak kasi meriah...sunyi sgt
Aku pon terus menyidai kain dan mengemas dapor
Dah siap semua mende bru la aku ngadap FB...tngok ladang,huhu

Bila mak aku balik...dia teros pnggil aku ke dapor...hehe
Malas tol aku..kena masak lagi
Tp kena la ikhlaskan hati,,ti xdpt paper,penat je dapat
hehe...
Xde mende sgt laaa aku wat
Tp aku balik umah Wan aku..aku nak belaja menjahit dgn Mak cu
Senang..aku daa la bnyk baju kurung..setahun 10 pasang baju aku
hahaha...kalu tau wat sendiri kan best
huhu...Aku tngah nak menyalin buku resepi Atok aku ni
Atok aku masak giler sedap..
Dulu dia gi kelas masakan..tu la mak aku soh aku belaja
Aku pon nak masuk umo 21 daa...hehe..
daa tua daa yer...tp ttp awet muda!!!!...kahkahkah

3 comments:

no post. no post said...

da nk msok umo 21??
bru psan,.
adoi sedr xsedr kte maken tua,huu ;))

Hakim said...

hehehe..=p

Ezniey said...

raihan>> hehe...tp sy tetap muda...awwww...hehe

Hakim>> hehe jer?? ape hehe??