Followers

Sunday, December 20, 2009

Le tOur de' LanGkawi

http://www.emocutez.com
Tadaa!!!! tngn daa gatal ni nak menaip...Let's Story!!!


The StorY begin..
At first,kami just tak tau nak pegi ke tak kan..
ye laaa...Kami bukan nyer x pernah pergi Langkawi tu..Hehe

Tp, lepas abah ckp boleh..kami semua cam HAPPY!!!...
yes,aku
mmg conferm aku sgt HAPPY!!
http://www.emocutez.com

Yeay Yeay nak gi jalan2!!!!
Lama betol x jalan2 ngn Parents sejak daa meningkat umur ni...hehe
At first,Abah x boleh pegi,ye la kan.Sbnrnya abah dah malas daa nak periksa
kertas sastera SPM

tp kwn Abah,Hj Zainol yg jd Ketua Pemeriksa tu pujuk Abah sbb skrg ni susah nak cari org untuk periksa kertas
Bukan senang wooo nak marking ni...kalau time abah jd ketua pemeriksa dulu lg laa aku tngok
Berbondong-bondong kertas bwk balik,sian tau kat abah tu..aku nak mark krg
Aku x reti,krg sumer aku bg D krg...hehe

Pada 16 Dec.......
Kali ni kan aku teringin sgt nak pergi sbb kali ni konvoi family
27 org peserta termasuk kanak-kanak(5 family)
hehe..tp ada yg xde..hantar wakil2 je

Hehe..kena laa hantar wakil kan nak wat persidangan kat Langkawi tu..huhu
4 buah kereta terlibat dlm Lawatan tu..
(Vios abah,Estima Pak Itam,Serena Pok De and Perdana Pak Cu) heheee..


Perjalanan mengambil masa yg sgt panjang,kami bnyk kali berhenti kat RNR..
Penat memandu laa katakan...
Malam tu kami smpai kat Perlis..lmbt jugak kan..
So,x leh laa teroskan perjalanan ke Langkawi
Kami lepak2 kat Homestay kat Kangar lu..
Satu malam RM300..hehe..kongsi2 laa duit kan...Aku pon lepaking ngn sepupu
Teros tidor tnpa segan silu selepas mandi

Esok nyer bertolak ke Jeti Kuala Perlis,Sampai sana terus naik feri,
Dpt seat depan..huhu..sepanjang perjalanan xde laa pulak yg mabuk laut
Kezen2 aku pemabuk2 laut tak memerlukan ubat lg sbb ombak x kuat
kami dok asik layan "SYURGA CINTA" je dlm feri..

Gelak2 wat cam umah sendiri pulak sedara mara aku..
Best jugak citer dia..layan je laa kan..ti bosan pulak

Samapi kat Jetty Pekan Kuah,punya laa lama tunggu Abah ngn Pak Itam cari MPV untuk disewa
So nyer kami memborong jap kat Jetty,antara bnyk yg dibeli ialah ROTI!!http://www.emocutez.com
Sgt sedap yer kwn2 sbb nyer Lapo yg teramat sgt
diorg ni sume bukan reti beli siket2..amik nok beli sampai seguni..hahaha

So dpt laa kami naik Van,sewa 2 buah van..tu pon daa seribu lebih untuk 3 hari..
kira ok laa tu kan
Nak dijadikan cerita,kawasan penginapan sgtlaa dekat dgn Pekan kuah menyebabkan
Kaki ni x dpt tertahan lg nak merayap kat situ setiap malam
Brg2 mmg laa woooo..duty free punyer..pe lagi
Berbondong-bondong laa aku beli..opps pembetulan..kami beli

Hari first x visit mana2 historical place lg,pegi
***IDAMAN SURI***
yg menjadi idaman setiap suri ruamah,adoi!!
pening aku tngok mak ngn mak cik2 aku ni beli barang
hahaaa...tp berbaloi laaa kan.
Petang sampai malam kami keje nya shopping jer..berhentinye untuk solat je
Adoih..tokey ayam pon bangkrap

*******************************************************************************
Esoknya 18Dec,Kami memulakan sesi lawatan kami
Mula2 pegi Bird Paradise..sonok laa budak2 tu tngok haiwan2,bg makan,kejar2 ngn arnab,naik keldaiAdik sedara aku dgn pandainye memberi **itik makan Kubis??** hahahttp://www.emocutez.com
Aku rasa pas kitorng balik sumer haiwan kat situ sakit perot kot.
Hahahahhaahaaa...maaf laa yer pengusaha tempat tu
Teros pas ni dia ban org Pahang masok..hahaaa
Aku sempat lg membeli satu spek mata hitam..panas dowh,asik kecut je muka aku
Hilang seri karang...spek dulu dah punah ranah lepas aku gi jalan2 kat mana tah
Ada org tu tanpa segan silunyer memijak dgn selambanyer
so,aku beli kaler purple pulak..x mo kaler hitam daaa ti kena pijak(alasan ape tu)

****************************************************************************
Then,kami pergi ke Makam mahsuri..adik aku si Hasya sebak ketika membaca kisah Mahsuri yg menyayat hati tu..Ada ke patot,punya laa kuat dia baca kisah2 tu..mcm nak wat story telling je

Ok laa adik..kami sumer x marah..sumer senyum je tngok Cik Hasya yg berceloteh itu
Ok,then nak tngok wayang Mahsuri tu,pastu sgt bengang sbb org Cina conquer laa pulak

Yg membuat aku berasapan bila citer tu pon tibe subtitle pon
bahasa cina

Sgt Aneh dan magik kami paham pulak tu
http://www.emocutez.com
Hehe..sbb daa baca kat luar td..so agak2 je la kan diorg ckp ape
Tp kan sedih jugak kan kisah Mahsuri ni,malang betol nasib dia
Dulu2 time aku kecik dulu heboh kan jumpa keturunan yg ketujuh tu,yg namanya AISHAH tu


Org TV3 kata,time temuramah tu,nak pakai kan bedak kat dia
Tp,bedak tu x melekat pon kat pp dia..punya laa halus kulit dia
Mahsuri pon kena bunuh sbb org dengki dia tu cantik,Puteri Dyana tu pon sgt cantik n org dengki kat dia..susah kan jd org cantik ni kan...
Ni aku ngah runsing ni...hahhahaha ***(bLing.. bling***)
http://www.emocutez.com
Kami pon minum Air telaga Mahsuri yg diproses..hehe
Amik air dia wat basuh muka hope leh jd cantik mcm Mahsuri,
Tp x nak dpt nasib sama mcm dia..
Kata sepupu aku
hahahaa...pas diorg basuh muka kat situ,ada pulak mamat usha diorg
Betol ke??mujarab sungguh...hehe

ke roh mahsuri tu...hhahahahhahahaa...seram pulak kami pas tu..huhu..suka sgt pikir merepek2 kan
Biler daa penat kami merayap ke UNDER WATERWORLD pulak..asalnye nak gi Galeria Perdana
Pi aku daa pegi daa..so.tempat tu x de laa best pon
X menggembirakan hati kanak2 pon..so xjadi laa pegi
Underwaterworld daa makin maju...dulu aku pergi xde laa sebesar ni
Skrg dia tmbah haiwan kat antartika laak..
Penguin,mcm2 laa
Ikan2 sama je mcm kat Akuaria,tp best ikan kat Akuaria lg aku rasa
Tp kat sini...best sbb besar n menarik laaa...ade hutan2 buatan pulak..hehe

(Para Penguin diatas kesejukan sbb lupa nak pakai kostum penguin mereka)http://www.emocutez.com
Then,petang tu just menyopping kan diri lg...xde keje tol
Rugi weh kalu x shopping..brg dia murah dr kat tanah besar tu
hehe...

Esoknyer 19 Dec,kami melawat
Dataran Lang dan Taman Lagenda
..tu pon daa dekat ngn Jeti da pon..heheee...kat sini bergambar je laaa..

Then Kami pon balik dan perjalanan sgt laa lama..aku smpai pg td 20 Dec kol 5 pg..lama kan(rasa patotnye x de laa sebegitu lama)huhu
Time kat Jeti,ramai sgt org..then semua n berebut2 nak naik..haha yg x tahan nyer ada laa sorg pak cik ni..dia pekerja feri tu laaa...dia nk kawal keadaan sesak tu then dia melaung dgn kuatnyer dan membuat kami semua tergelak2 bila dengar..dia kata

"Sabar yer semua,Org yg lambat adalah org yg paling sabar..ye kakak2 pegang plastik barang2 idaman suri tu baik2,nanti tercicir..anak x pe tercicir..boleh buat lg"
Hahahaha..siot tol..http://www.emocutez.com
Dah la aku naik feri kol 130...kematu bontot..
Dalam feri panas lak tu,busuk sbb dpt seat blkg dekat ngn tandas,,lg satu feri ni x selesa laaa..enjin dia bunyik kuat nak mampos,nak termuntah aku...panas yg menyebabkan aku terasa nak tido je..TV lak x terpasang..
kalau yg mula2 dulu dok depan,sejuk lak tu,tngok movie lak..aishhh..
Tp kan...aku mmg sonok sgt kali ni..happy giler dpt bersama famili
Walaupon dlm Estima aku dok layan perasaan aku,Nangis sampaihttp://www.emocutez.com
Ye laaa,dah ada org wat aku sedih...sensitip betol aku
Kalau ckp part2 tu...tp aku perempuan tabah...hehe
*****************
Huuuuu..dlm kereta aku pakai spek mata tu sbb silau..hahaa(senang nak nangis)
wat pelik je pakai spek mata hitam malam2 kan.hehe..
Bnyk kali berhenti kat RNR sbb abah ngantuk
Bwk keta pon terhuyu hayang..sian abah,leteyh sgt
Kan bgus kalau aku dpt lesen penoh daa...ni L lg..adoh!!
Sume org daa membebel daa kat aku..
Besh nyer..tp tobat aku x mo gi daa LANGKAWI
Kalau nak wat rombongan pon gi laa pulau lain
Aku sonok sbb jalan ngn family jer..hehe
********************************
END

No comments: